tirsdag 8. september 2009

En smakebit på siste ukers loppefunn...








Dette herlige, gamle skapet fant jeg på loppis til 150 kroner. Det er over 2 meter høyt, og skikkelig gammelt.... Planen er å male det hvitt eller lys grått utvendig (inni er det en nydelig blå/grå/grønn farge) og bruke det til TV'n, DVD-spiller, digital dekoder og alt det andre "stygge" man må ha, men ikke vil vise frem. 

Andre funn inkluderer et nydelig rokokko sidebord, et gammelt stål "locker" (garderobeskap i industristil), et kjempefint skatoll, en herlig kommode med flotte beslag, to garderobeskap, en god del gammelt servise/porselen fra Figgjo/Egersund, gamle damaskduker, gamle putevar med mellomverk og broderi, noen herlige vegglampetter med prismer og andre lamper, og en gammel terrin. Puh..., tror det var alt ;o) Nå er det bare å finne frem malerkosten, så følger bilder av resultatene etterhvert!

14 kommentarer:

Pink Lady sa...

Jøss, du har virkelig handlet masse på loppis. Har du plass til alt i heimen da?

Pink Lady

Kari sa...

Er grønn av misunnelse:)) Du har virkelig kuppet loppisen! Kos deg med alle funnene. Jeg gleder meg til å følge deg videre.
Klem Kari

Margrethes hus og hage sa...

For et lekkert skap. Det var du heldig med!

Hilsen Margrethe

Anna sa...

Oi, det skapet var fiiint! I like :)

karianne på landet sa...

oi, virkleig vært på loppeshopping du:) gleder meg til å se bilder av alle funnene:) skapet var kjempe fint i hvertfall!

klem karianne

små og store drømmer sa...

Nydelig skap. Hovrdan skal man få plass til alt dette da? Hehe..
Gleder meg til skapet er ferdig malt og du viser frem de andre skattene.

Christine Louise sa...

Utrolig stilig skap.. Heldige deg..

Klem

Stine sa...

*DÅN* Det høres jo helt fantastisk ut, alt sammen. Skapet var helt nydelig også, mal det lysegrått og slit det litt, vet det blir bra! Maler bord i lysegrått jeg nå, ta gjerne en titt på fargen på bloggen min :)

Stine

My home is my Castle - by Kari sa...

Wow..
For et flott skap !!! Og så heldig med alt det andre du kjøpte :)
Gleder meg til å se det ferdig malt :))

Klem,Kari

Anne sa...

For ei liste over flotte funn! Lukke til med all oppussing av møblar:)
Ha ein fin kveld!

Kerstin sa...

For et flott skap du har funnet... heldige deg... og alle de andre funnene... Vikrleig skatter du har fått tak på.. Klem Kerstin

Milla sa...

Hei:)
jeg har jo helt glemt å titte her inne på lenge jeg... og her har det jo skjedd masse:)

1. så fint det var blitt på hytten;) der har dere hvert flinke altså, har vel tatt litt tid vel?!

2. Skal si du kan det med å gå på loppis. Jeg har ike knekt den koden enda. Ender alltid opp på kjedelige loppiser, og får bare søpplet. Men jeg leter etter en fin stol (som skal males og trekkes om) så jeg skal gi det en forsøk til i høst!

gleder meg til å se hvordan alt blir:)

klem

lottens vita och gröna sa...

vad kul att hitta hit, det var ett otoligt vackert skåp, jisses då sånt fynd!
lycka till i utlottningen!

varmkram lotten

Helene sa...

Heldiggrisen ;o)
Skapet er nydelig og med litt maling vil det fremstå som et smykke!